4.4.2011

שידרוג וחידוש

לפני שנתיים רכשנו בית קטן ומקסים באחד מישובי השרון,הבית שנבנה בשנות ה90 היה במצב די מחפיר,
וכמובן שהיה זקוק לשיפוץ... ואני כבר חלמתי איך אהפוך את החלל הקטן הזה לבית שלנו, שיהיה הכי נעים,
ביתי ומזמין שיכול להיות, ויענה על טעמם של כל יושביו.
התקציב לשיפוץ היה מאד מאד קטן, ואני רוצה להראות לכם איך גם עם תקציב מינימלי ביותר...ניתן לעשות שינוי דרסטי ... זה פשוט לא אותו הבית! (הצצה לתמונות ה'לפני' בסוף הפוסט!)
את עבודת השיפוץ עצמה עשה בן זוגי בעזרת פועל או שניים, אך גם העלויות של הרהיטים, המטבח, הקרמיקות ושאר פרטי העיצוב הם במחירים שפויים ביותר. והנה לכם בית קטן שהשתדרג לו.
המטבח:

אני מאד אוהבת תחושת ניקיון וסדר בחלל .. וחשוב לי מאד שהחללים השונים יהיו מוגדרים, משהו שניתן להשיג בעזרת סידור רהיטים נכון, שימוש בתאורה ופריטי דקורציה כמו תמונות  ועוד..
השימוש העיקרי בבית היה בצבע לבן  כאשר הרצפה אפורה כהה מאד ויוצרת קונטרסט , ודווקא גורמת לחלל להראות גדול הרבה יותר.
קיר לבנים בכניסה לבית ולמטבח מוסיף מרקם בחלל ומעשיר אותו.


בסלון עשיתי שימוש בצבעים ומרקמים כדי לתחום אותו ולהוסיף לו מימד של נפח וחמימות, הוספתי שטיח רך וצמרירי המהווה ניגוד לצבע הקר של הרצפה, ובשילוב עם הצבעוניות של הספות והכריות, נוצרה פינת ישבה תחומה ונעימה.

שילוב תמונות בבית -
בחלל הסלון החלטתי לתלות תמונה שעיצבתי.. השתמשתי בתמונה של ביתי אלה ומכיוון שאני כל כך אוהבת ציפורים זה היה MUST לצרף אותן.הצבעוניות נעימה וניטרלית וחיזקתי אותה בעזרת ורוד סגול שחוזר בכריות ומקשר בין האלמטים בחלל.התמונה היא מאד אישית וכל מי שנכנס לבית ישר מזהה שזו אלה, על אף שהתמונה מעובדת.
שילוב תמונה בהתאמה אישית בחלל המגורים מהווה מקפצת אווירה חזקה..
קודם כל, לאף אחד אין תמונה כזו ... היא יחודית ולא תמצאו אותה גם אצל השכן. דבר שני היא מכילה את האנשים האהובים עליכם ביותר, וכשהיא נעשית במיוחד בשבילכם,ניתן להתאים אותה לצבעים הקיימים בחלל כך שתתחבר לעיצוב הקיים.  (קראו עוד על התאמה אישית פה)
פרטי אווירה משלימים
נישות בקיר, נותנות מורכבות ועניין בחלל, מגדירות ותוחמות אותו.


חלל המגורים הוא כולו מלבני וארוך , ולא היה סידור אדריכלי מתוכנן לפינת האוכל, ולכן היה חשוב להגדיר אותו בעזרת רהיטים או אלמנטים אחרים, אני השתמשתי במדפים ושידה כדי להגדיר את איזור פינת האוכל.
שדרוג הרהיטים עם מעט צבע-
שידה ישנה ופשוטה בעזרת מעט צבע לבן קיבלה חיים חדשים ופינת האוכל (שאני חושבת שהיא הכי נמכרת באיקאה) בעזרת צביעת הרגלים והקושרות קיבלה טוויסט קטן וסימפטי.
בחדר האמבטיה  בחרתי בעיצוב בסגנון 'נקי' ביותר, קוים ישרים וצבעים נעימים ומשתלבים. הקיר חופה בטיח ווגה בגימור גס בגוון תכלת מעושן, שאר האלמטים לבנים ובהירים  ותליתי תמונות לשדרוג האוירה.





חדר הילדים, שוב מוטיב הלבן והצבעים הבהירים חוזר על עצמו...את הצבע הכנסתי ע"י מדבקות הקיר הצבעוניות וכייפיות  -מוצעות למכירה באתר הסטודיו  http://www.themoodmakers.net/
פרטי אווירה משלימים לחדר הילדים
מצד שמאל, עבודת יצירה שעשיתי יחד עם אלה והילדים בגן שלה בנושא מיחזור, מחזרנו דיסקים וקופסאות מעדנים לכדי עציצים קטנים עם פרח בשילוב תמונתם (ועל זה בפוסט הבא)
חדר השינה:



תמונת קנבס ותמונות הריון ממוסגרות,שצילמה אותי ליאן...


ועכשיו אתן לכם קצת הצצה איך הבית היה נראה לפני:



המטבח ... צבע ירוק בוהק על הקירות.. הקטין מאד את החלל


  חלל הסלון ופינת האוכל הנוכחית
שימו לב כמה החלל נראה קטן וחשוך לעומת היום
המשך יבוא...
עדי

צילומים: ליאן מונין

11 תגובות:

  1. ואוו, לא להאמין שזו אותה דירה!
    מאוד אהבתי את הבחירה בצבעים ואת כל הפריטים הדקורטיביים בבית.
    פוסט יפיפיה!

    אביטל

    השבמחק
  2. זה המהפך הכי קיצוני שראיתי בעיצוב פנים לאחרונה. הכל ניראה מקסים ומאוד לטעמי.
    האמבטיה הקודמת הרגה אותי. זה היה נורא ואיום.
    אהבתי מאוד :)

    השבמחק
  3. משהו!כיף לראות!

    השבמחק
  4. אז מתי אפשר לבוא לנפוש בצימר?
    נראה מדהים!
    שיפוץ ועיצוב מעוררי השראה.
    אהבתי!

    השבמחק
  5. תודה! איזה כייף לקרוא את התגובות שלכן
    ומורן את הוזמנת מזמן.... ועדיין מוזמנת:)
    עדי

    השבמחק
  6. וואו!
    אני רק שאלה (או שתיים. אולי 3):
    1. האם אני רואה נכון ויש לך בסלון שתי פינות אוכל?
    (אחת בחלק הקרוב אלינו בתמונה ואחת בקצה השני?)
    2. השידה המהממת בפינת אוכל הרחוקה - היכן נרכשה?

    תודה!
    עינת

    השבמחק
  7. וואו!!
    פשוט מהמם :)
    אני - רק שאלה (או שתיים)
    1. האם אני רואה נכון ובעצם יש לך שתי פינות אוכל? (אחת קרובה אלינו בתמונה והשניה בקצה השני?)
    2. השידה המהממת בפינת אוכל הרחוקה - מהיכן נרכשה?

    רוב תודות :)

    השבמחק
  8. היי עינת
    סליחה על העיכוב בתשובה
    תודה רבה, ולשאלותיך...
    1. זה לא ממש מדיוק, יש פינת אוכל אחת, ויש דלפק אכילה במטבח, בו נאכלות הארוחות במשך השבוע בימי החול, בסופי שבוע אנחנו אוכלים כולם יחד בפינת האוכל הקטנה שלנו.
    2. לגבי השידה, באמת שאנני יודעת היכן נרכשה, קיבלנו אותה בירושה מסבו של בן זוגי. אני רק צבעתי אותה מעט... והיא קיבלה חיים חדשים.

    השבמחק
  9. היי עדי
    מקסים! כול כך לטעמי.
    נקי אסתטי ועם זאת יש אוירה ביתית וחמה ( הייתי מזמינה את עצמי לקפה ) חחחח
    השאלה המתבקשת היא: איך לעזזל אפשרי לדאוג שהבית הלבן ישאר לבן מבלי להיות משועבדת ?!@#$%
    הריי בכול זאת את מגדלת בו ילדים :)

    השבמחק
  10. ואו מדהים מדהים!
    אחד השידרוגים לדירה!
    הכל ככ זורם וגורם לי לרצות לשבת בסלון! ולבשל במטבח!
    יש לי שאלה- מה המידות של הסלון??

    השבמחק